İfşalar doğruysa büyük skandal patlar! Boeing’de neler oluyor? John Barnett ölü bulundu

Boeing’de uzun yıllar çalışan emekli kalite müdürü şirketin iç yüzünü ortaya çıkardı.

John Barnett, 32 yıl boyunca ABD’nin önde gelen uçak üreticisi Boeing’de kalite müdürü olarak görev yaptıktan sonra 2017’de emekli oldu. Ancak ölümüne kadar geçen süreçte, şirketin iç işleyişiyle ilgili kritik bir davada ifade veriyordu.

Boeing, Barnett’in ölümünden duyduğu üzüntüyü dile getirdi ve Barnett’in 32 yıl boyunca şirkete hizmet ettiğini vurguladı.

Barnett, 2010’dan itibaren, özellikle uzun mesafeli rotalarda kullanılan modern bir yolcu uçağı olan 787 Dreamliner’ın üretildiği North Charleston fabrikasında kalite müdürü olarak görev yapıyordu.

UÇAKLARA STANDARTLARIN ALTINDA PARÇALAR TAKILDI

Ancak, Barnett’in şirket aleyhine ortaya attığı iddialar dikkat çekiciydi. 2019’da BBC’ye verdiği röportajda, işçilerin baskı altında uçaklara standartların altında parçalar taktığını ve oksijen sistemlerinde ciddi sorunlar yaşandığını iddia etti.
 

Barnett, işçilerin parçaların takibini sağlamak için gerekli prosedürleri takip etmediklerini ve kusurlu parçaların kaybolmasına izin verdiklerini belirtti. Hatta bazı durumlarda, hurda olarak kabul edilen parçaların bile uçaklara takıldığını ileri sürdü.

Şirketin acil durum oksijen sistemleri üzerinde yapılan testlerin %25’lik bir arıza oranı gösterdiğini iddia etmesi, her dört uçaktan birinin gerçek bir acil durumda çalışmayabileceği anlamına geldiğini ortaya koydu.

Ancak Barnett, endişelerini yöneticilere ilettiğini ancak herhangi bir önlem alınmadığını belirtti. Bu iddialar, ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA) tarafından yapılan bir inceleme tarafından kısmen doğrulandı.

YASAL MÜCADELE BAŞLATMIŞTI

Barnett, emekli olduktan sonra şirkete karşı uzun süreli bir yasal mücadele başlattı. Ancak, şirket tarafından reddedilen suçlamalar nedeniyle kariyerinin zarar gördüğünü ve itibarının zedelendiğini öne sürdü.
 

Barnett’in ölümü, şirketin üretim standartlarının ve güvenliğinin yoğun bir inceleme altında olduğu bir döneme denk geldi. Bu durum, özellikle Boeing’in ana tedarikçisi Spirit Aerosystems ile birlikte, şirketin üretim süreçlerindeki sorunların geniş bir şekilde ele alınmasını gerektiriyor.

İFADELERİ HAVACILIKTA DERİN BİR TARTIŞMAYI BAŞLATTI

John Barnett’in ölümü, hem Boeing hem de havacılık endüstrisindeki üretim standartları ve güvenlik konularıyla ilgili derinlemesine bir tartışma başlattı.



ÇALIŞANLAR KENDİ ÜRETTİĞİ UÇAĞA GÜVENMİYOR

Öte yandan  bir Al Jazeera çalışanı gizli bir kamerayla ABD Güney Carolina’daki bir Boeing fabrikasını ziyaret etti.  Sosyal medyada paylaşılan görüntülere göre gazeteci, çalışanlara kendi montajını yaptıkları uçaklarla uçmaya hazır olup olmadıklarını soruyor. Boeing çalışanlarından oluşan 15 kişiden 10’u uçakların hazır olmadığını söyledi. 

Aynı fabrika çalışanları, yönetimin üretim sorunlarının %90’ını görmezden geldiğini de söyledi.

KAYNAK: HABER7

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir