Kocaeli Üniversitesi’den örnek uygulama: Bilgiler toplumla paylaşılacak

Kocaeli Üniversitesi’nin öncülüğünde sürdürülen Bilimin Kamusal İletişimi (bil-ki) TÜBİTAK 1001 projesinde bilimsel bilginin toplumun tüm kesimleriyle paylaşılması için tasarlanan uygulama aşamasına geçildi.

Projenin yürütücüsü İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü öğretim üyelerinden Doç. Dr. Meral Çakır Çifter ve araştırma Ekibinden Doç. Dr. Gülden Özkan Radyo Kİ stüdyolarından her sabah canlı olarak yayınlanan Güne Bakış programında proje hakkında bilgi verdi.

Dünyada üniversitelerin bilimsel bilgiyi toplumla paylaşma ve toplumla bütünleşmeyi temel sorumlulukları arasında kabul ettiklerini ve bu yönde uygulamalar geliştirdiklerini belirten Doç. Dr. Çifter ve Doç. Dr. Özkan bil-ki projesinin de bu anlayışla tasarlandığını ifade etti.

“BİLİMSEL ÇALIŞMALARI TOPLUMLA PAYLAŞACAĞIZ”
 
Uzun bir hazırlık sürecinin ardından TÜBİTAK’a başvurduklarını ve geçtiğimiz Haziran’da projenin başlatıldığını kaydeden Çifter ve Gülden şunları söyledi:
 
“bil-ki Kocaeli Üniversitesi yürütücülüğünde ve Giresun Üniversitesi’nin işbirliğiyle sürdürülüyor.  Yaklaşık bir yıldır sürdürdüğümüz ön araştırmaların ardından uygulama safhasına geçtik. Bu safhada Kocaeli ve Giresun Üniversitesi öğretim elemanları tarafından gerçekleştirilen bilimsel çalışmaları toplumun her kesimine uygun bir anlatımla toplumla paylaşacağız. Projenin sosyal medya hesaplarından, yakında devreye girecek olan web sitesinden ve medyaya servis edeceğimiz haberlerle bilimsel çalışmaları toplumla paylaşacağız. Her iki üniversitenin kurumsal hesaplarından da destek verilecek.”

ÖRNEK BİR UYGULAMA OLACAK
 
Özellikle pandemi sürecinde toplumun bilimsel bilgi arayışının arttığını kaydeden Çifter ve Özkan bu projeyle bilimsel bilginin temel üreticileri olan üniversitelerin bilimsel çalışmalarının toplumun tüm kesimleriyle paylaşılması için örnek bir uygulama yapılacağını belirttiler.

“ÖĞRENCİLER BÜYÜK BİR ŞEVK VE GAYRETLE BİZİMLE ÇALIŞIYORLAR
 
Projede lisans ve lisansüstü öğrencilerin de görev aldığı geniş bir ekiple çalıştıklarını, öğrencilerin sürecin tüm safhalarında yer aldıklarını belirten öğretim üyeleri, “Öğrencilerimizin derslerde aldıkları bilgiyi uygulama deneyimi edinmeleri çok değerli. Büyük bir şevk ve gayretle bizimle çalışıyorlar” diye konuştular.

Doç. Dr. Çifter ve Özkan bu süreçte Radyo Ki ve RATAM’ın projenin bir parçası gibi büyük destek verdiğini belirttiler.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir