Boyner’de hedef 40 milyar TL ciro

Necla DALAN

2020 yılında mağazacılıkta dönüşüm başlatan Boyner, 2024 yılı için büyük hedefler koydu. 2023 yılında cirosunu 2022’ye göre yüzde 116 artıran, online’da ise yüzde 185 büyüme kaydeden Boyner, bu yıl 2023 rakamlarını ikiye katlamayı hedefliyor. Şirketin 2024 ciro hedefi 40 milyar TL.

Boyner Büyük Mağazacılık CEO’su Eren Çamurdan, 2024 yılı hedeflerini yenilenen İstinyePark mağazasında anlattı. Geçen yıl 40 milyon adet ürün sattıklarını belirten Çamurdan “2023 tüm dinamiklerine rağmen pandemide başladığımız dönüşüm yolculuğumuzun meyvelerini toplamaya başladığımız bir dönem oldu. 2024’ün ilk 5 aylık toplam satışlarda geçen senenin ilk 5 ayına göre yüzde 94, online satışlarda geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 116 büyüme gösterdik. Bu datalar bize doğru yolda olduğumuzu gösteriyor. Mağazacılık dönüşüm yolculuğumuzda aldığımız aksiyonlarla son 3 yılda ivmelendik, 2024 ve sonrasında uçuşa geçeceğiz” dedi.

ORDU VE IĞDIR İLE 44 İLE ULAŞACAK

Boyner’in Türkiye’nin en büyük start-up’ı olduğuna değinen Çamurdan, “2023’ü 20 milyar TL ciro ile kapamıştık. 2024 yılında bu rakamı ikiye katlamayı ve 40 milyar TL’nin üstünde bir ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. Online satış tarafında büyüme hedefimiz ise gene 3 haneli. Mağaza yatırımımızda da bir sene öncesine göre yüzde 230 artış planladık. Açılış planımızda olan 31 yeni mağazamızın 12’sini ilk 5 ayda açtık. Şu anda 42 ilde 118 mağazada, 300 bin metrekarenin üstünde bir satış alanıyla müşterilerimizle buluşuyoruz. Ordu ve Iğdır’da açacağımız mağazalarla 44 ilde olacağız” diye konuştu.

ONLINE’IN PAYI YÜZDE 27 OLDU, BU YIL YÜZDE 33’E ÇIKACAK

Dönüşüm ve büyüme yolculuğunun en önemli mihenk taşlarından birinin online kanallar olduğuna dikkat çeken Çamurdan, sözlerine şöyle devam etti: “2023’te yenilediğimiz Boyner Online satışlarımızın toplam satış kanallarımız içindeki payı yüzde 27’e ulaştı. 2024 sonunda ise yüzde 33’e ulaşacağını öngörüyoruz. Gururla iletebiliriz ki ulaştığımız bu oran omni perakendecilikte Türkiye’de ve dünyada gördüğümüz oranların çok üstünde. Pazaryeri yetkinliğini kazanan yeni Boyner Online, moda ve lifestyle alanında daha da güçlü bir oyuncu olacak. Haziran sonunda hayata geçireceğimiz pazaryeri operasyonumuz son çeyrekte 1.200 markaya ulaşacak.”

Fiziksel ve online deneyimi bir arada sunan Boyner Now’a da değinen Çamurdan, bu kanalda ortalama teslimat sürelerinin 78 dakika olduğunu vurguladı. Çamurdan, “Boyner Now Boyner online satışlarının yüzde 6’sına ulaştı” dedi.

COSTA COFFEE SAYISI 12’YE ÇIKACAK

Çamurdan, Costa Coffee’nin de müşteri deneyiminde fark yaratan önemli parçalardan biri olduğunu belirterek şöyle devam etti: “2022 yılında Avrupa’nın en büyük kahve zinciri olan Costa Coffee’yi Türkiye’ye getirdik. Şu anda Boyner Cadde’de, Boyner Pangaltı, Ankara A City, Ankamall, Bodrum Midtown, Boyner İstinyePark İstanbul ve Hilltown Küçükyalı AVM’de yedi Costa Coffee ile alışverişe keyifli bir mola sunuyoruz. 2024 sonuna kadar beş yeni şube daha açmayı hedefliyoruz.”

3 MİLYON SNEAKER, 700 BİN PARFÜM SATTI

Eren Çamurdan, geçen yıla ilişkin ilginç rakamlar da verdi. Buna göre Boyner mağazalarında geçen yıl 3 milyon adet sneaker, 1.7 milyon adet denim, 850 bin kadın çantası, 700 bin adet de parfüm satıldı.

Eren Çamurdan, ekonomik gelişmeler ve tüketici alışkanlıklarına ilişkin soruları da yanıtladı. Bu dönemi kariyerinde gördüğü beşinci dalgalanma olarak nitelendiren Çamurdan, şöyle devam etti:

“İLK DEFA ZOR BİR DÖNEMDEN GEÇMİYORUZ”

“Tüketici kanadında ekonomik önlemler alınıyor ama hala çok büyük bir pazar var. Müşterinin seçiciliği değişir, daha tutumlu olur ama yeni harcama yapar. Hassasiyetin arttığı dönemlerde tüketici ince eleyip sık dokuyor. Eder-değer dengesine dikkat ediyor. Bizim gibi markaların tüketicinin ihtiyacına ne kadar ciddi ve hızlı hazırlandığı önemli. Fiyatla ekonomik krizden çıkılmaz. Sunduğunuz hizmet ve önlemlerle olur. İlk defa zor bir dönemden geçmiyoruz.”

ALIŞVERİŞTE TAKSİT İKİ-ÜÇTEN ÜÇ-DÖRDE ÇIKTI

Taksitli alışverişle ilgili sorulara da yanıt veren Çamurdan, “Biz iki yıldır makul taksit uyguluyoruz. Ortalama da üç taksit… Nakit yüzde 15-20, tek çekimle yüzde 40’lara geliyor. Yüzde 60 ise taksitli satışın oranı. Enflasyonist ortamda taksit sayısı biraz arttı ama eskiden iki-üç taksit arasında dönerken şimdi dört-beşe döndü” dedi.

TURİST ALIŞVERİŞİ DÜŞTÜ AMA TEK SEBEP KUR DEĞİL

Çamurdan, turist alışverişinde düşüş olduğunu ancak bunun sadece kurlardan değil deprem etkisinin yanında otel, yemek gibi fiyat dengesizliğinden kaynaklandığını vurguladı. Çamurdan, “2022’de turist oranı yüzde 30-35’leri gördü, yılı yüzde 23’le kapadı. 2023’te yüzde 17’lere düştü. Sürdürülen ekonomik politikaların etkilerini göreceğiz. 2022 kadar olmasa da turist alışverişinin artacağını düşünüyoruz” değerlendirmesini yaptı.

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir